Sunday, October 25, 2009

Sambungan JJCM Melaka

Masa dok membelek barang barang anyaman tu, mata dok berkenan kat beg kat atas ni. Warna warna yang ada pun menarik, tambahan pula dia buat bahagian dalam tu boleh tutup. Kalau kita letak barang pun, org lain tak boleh nampak. Saje je beli untuk isi Kain telekung dan sejadah, senang nak dibawa kalau keluar kemana mana. Sekarang ni main isi je dalam beg plastik lepas tu letak dalam boot kereta.

Sape pernah makan makanan yg kat atas ni? Saya panggil "Asam Katok". Nama lain tak taulah pulak. Dulu masa kecik kecik aka muda beliak, selalu beli dan senang nak jumpa. Biasa dijual dikedai runcit kat kampung, tapi sekarang saya jarang jumpa. Kebetulan semalam nampak, saya beli satu bekas. Bukanlah nak makan sangat cuma teringat kenangan masa kecil dulu.

14 comments :

Azita said...

cantiknya beg tu. terbekenan lak....

Fiza Nordin said...

akak cantiknye beg tu...berkenan gak tu...

asam tu sy penah makan mase kecik2 dulu gak tp sekarang mmg susah dah nak jumpe...tapi tak bape berkenan sangat la...tapi kalau ade tu...suker gak...eheheeee

berape banyak tapi daaaa...

MamaFaMi said...

Comel beg tu..

TintaCyber/DapurkuBerasap said...

cantik beg tu...jom jalan2..cuti2 pgi kucing,Srwk..pulak....:)

hazila said...

Kak Ita,
hehehehe...kena pergi Melaka la nampaknya.

hazila said...

Fiza,
2,3 kali gak akak fikir. nak beli ke tidak. Akhirnya beli juga sebab falsampahnya " Biar Menyesal Beli dari Menyesal tak Beli"

hazila said...

Mamafami,
Sedap mata memandang.

hazila said...

Dapurberasap,
Tengah dok tengok masa dan budget. Memang ada plan nak ke Sabah/Sarawak.

LOVE said...

Cantik bag tuh kak! Tapi Love tak minat angkat beg...kekeke! Beli dan simpan jer kat umah! hehe! Akak mesti bergaya ngan beg tuh kan! Wow! ;)

hazila said...

Love,
Akak pun selalu nak beli je. Lepas sekali dua mula masuk dalam stor.

blogresipi said...

saya pernah makan saya pernah makan! hehe...suke saaaangaaaat asam katok nie...adeh...meleleh lagi :)

hazila said...

Ijan,
Sian.Nanti akak hulur tisu ye....

NJ said...

Zila...ASAM KATOK..lama nyaaaaa kak x makan..uwaaaaa.rindu wooo...dulu di kedah aja ada jual belah utara sana la kan..tu pi beli tang mana?...isk nak jgak ni..nostalgia dulu2..isk isk..

hazila said...

Kak NJ,
Saya beli masa gi Melaka last week.