Tuesday, October 27, 2009

Kepah Kukus Ala Thai

Resepi dari Majalah RASA.

Bahan bahan

Kepah
2 ulas bawang putih
3 biji cili padi
1 sudu teh sos ikan
1 sudu teh chicken granules
Garam secukup rasa
Cili merah
Daun ketumbar untuk hiasan

Cara cara
  • Cuci kepah dan masukkan dalam bekas yg sesuai untuk dikukus.
  • Campurkan bawang putih (tumbuk),sos ikan, chicken granule, cili padi yg dihiris halus dan sos ikan.
  • Tuangkan ke atas kepah dan kukus lebih kurang 10 minit atau hingga masak.
  • Angkat dari kukusan dan taburkan daun ketumbar dan cili merah.
  • Sedia untuk dimakan.

6 comments :

Watierman said...

Nampak freshnya kepah tu....mana dapat Zila?

blogresipi said...

Sedapnye... kite kalo ala thai ala thai ni asik kecur je...aish...

geraugebang said...

wah, canggih tu. Kalau mr bean tengok mesti dia melompat. ke ke ke. Merah kupang tu. Nampak sedap sangat. Lama tak makan kupang rebus.

hazila said...

Kak watie,
Saya beli masa gi Umbai hari tu.

hazila said...

Ijan,
akak pun hantu makanan siam ni....

hazila said...

Kak gerau,
lepas tu mula sakit perut kan....macam Mr. Bean lepas makan tiram busuk.