Wednesday, October 21, 2009

Bihun Goreng


Semalam memang sibuk sampai ke petang, jadi rasa malas sangat nak memasak. Nak makan nasi pun terasa malas, lastly atas persetujuan bersama, saya cuma masak bihun goreng untuk makan malam. Jadi apa yang ada dalam esbok semua lambak je dalam bihun ni. Sayur pun masuk sikit je sebab ada yg tak suka. Kalau letak sayur byk sangat nanti dia siap kuis kuis ke tepi atau angkut masuk dalam pinggan saya.

15 comments :

kucingorengemok said...

macam² juga tu dari peti sejuk... kalau kita, ada telur ngan lada je biasanya ;)

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam....anak2 saya kalau buat mee goreng, bihun goreng atau kwe tiow goreng...kalau ada sayoq habih depa kuih ke tepi...tak pun masuk dalam pinggan kita la....

Ibu n Abah said...

Zila,
Berselera lah nampak bee hoon tu.. Nak buat lah petang ni.

hazila said...

lee lin,
Hari Ahad baru beli barang basah kat Pasar Tani. Ada la brg dalam esbok. Kalau hari Jumaat memang ada telur je la....

Bitter Sweet said...

samalah kita zila buat mihun..bihun goreng..tp kan, ju punya simple2 je,makan dgn keropok keping (style terengganu) sedaaappp, teringat ms kecik2 dulu kat skolah beli bihun 20sen, keropok 10sen..makan kat kantin..

hazila said...

Budak budak memang cam tu, tapi ini dah tua bangka ( ampun bang!! ) pun tak suka sayur.

hazila said...

Ibu dan Abah,
Memang senang, cuma lama sikit nak rendam bihun tu je.

hazila said...

Jue,
Kitaorang pun dah jadi suka makan bihun dengan keropok keping/kembang tu. Adik kat Trengganu tukang supply kepok.

Bitter Sweet said...

sedapkan makan ngan kepok :D mcm sesuai gitu combination dia..hehehe

geraugebang said...

ini makanan ruji kita.

Watierman said...

uish..banyaknya lauk auk kat atas beehoon goreng tu...boleh habis ka...kita kongsi nak??

sunkist said...

bertimbun aksesori kak zila.. tu bukan knyg makan mee.. kenyang makan aksesori2tu.. hihi :D

hazila said...

Kak Gerau,
Saya sesekali masak bihun sebab nasi adalah makanan wajib kat rumah ni.

hazila said...

Kak watie,
hehehehe...kena kuis accesories baru boleh makan bihun.

hazila said...

Sunkist,
Memang makan accesaries pun....