Wednesday, July 29, 2009

Homemade Jeruk Kedondong


Hari tu kan saya bawa balik buah kedondong satu beg sampah, puas makan buat jus, coleh dengan garam belacan, makan cam tu je, lastly saya buat jeruk. Resepi ambil dari MyR. Sedap tau, tambahan pula homemade dan takde bahan pengawet.

10 comments :

kucingorengemok said...

saya sukaaaa... tapi gastrik lah, nak makan kena berjaga²

Datin El said...

hazila...meleleh airliog tenguk buah kedondong mi..buat pajeri pun ok ek..

Chik Mi said...

sedapkan zila jeruk tu hmade lagi,sy punya dah pinish lar nak kena cari ambra lagi ingat nak buat lagi

AzMas said...

kecur air liur

Watierman said...

Wah sedapnya....selalu beli jer kat Pasar Chowrasta...Penang Road tu...!

hazila said...

lee lin, jeruk memang tak begitu digalakkan especially yg letak pengawet tu. Tapi kalau sikit sikit ok kot.

hazila said...

Datinel,
Oh, kedondong pun boleh buat pajeri ye. Belum pernah makan lagi pajeri kedondong.

hazila said...

Mimi, kalau ramai kat rumah syok juga buat selalu tapi saya tak ramai yg nak tolong perabihkan. Syok buat je...

hazila said...

Azmas, hehehe...mesti dah mitik atas keyboard tu kan.

hazila said...

Kak Watie,
Selalu dengar pasar pasar Chowrasta tapi belum pernah sampai lagi. Selalu ajak husband singgah Penang tapi dia malas betul.