Friday, July 24, 2009

Rebus Asam Tempoyak Kepala Tenggiri

Hari tu tengok kat rumah siapa ye, Kak Asma kot, dia masak asam tempoyak ikan patin. Tapi saya ni tak makan ikan patin. Tapi teringin nak makan rebus asam tempoyak, jadi dengan bangganya saya guna kepala ikan tenggiri yg pada asalnya niat nak masak Asam Pedas. Kira oraitlah kan, dari Asam Pedas ke Rebus Asam. Ada juga perkataan asam tu. Sebab nak kurus, saya cuma makan nasi segenggam dan ratah rebus asam ni semangkuk. ( Boleh kurus ke ni?........)

4 comments :

kucingorengemok said...

kena tengok bukaan genggam tu besar mana, nak tau boleh kurus ke tidak, hehehe... org yg ala² mamak tu reti ke makan tempoyak? :)

hazila said...

Yg ala ala mamak tu memang tak pandang pun. Nasib baik ada adik yg tolong teman makan. Kat dia kita bagi makan sardin je. hehehe....

blogresipi said...

harus la bleh kurus kak makan cenggitu... ehehe.. sedapnye ikan asam tempoyak neh... ade unsur2 tempoyak memang best lah!! huhuhu

hazila said...

bagi penggemar tempoyak memang heavenly tapi pada yg tak suka tu mesti tension dengan baunya...