Wednesday, November 4, 2009

Kuih Ketayap aka Kuih Dadar

Pagi tadi saya buat kuih ketayap ni untuk breakfast. Intinya saya dah buat malam tadi, so pagi ni cuma buat kulitnya saja. Teringin nak buat kuih koci pulut hitam memandangkan inti kelapa tu masih ada. Tapi semuanya bergantung pada tahap kerajinan. Untuk adunan kulit tu saya gunakan susu segar menggantikan air dan saya tak letak telur pun. Jemput makan....

9 comments :

Watierman said...

Sedap...sedap...sedap...nak..nak..nak!
Dah lama tak makan & tak buat..!!

hazila said...

Kak watie,
aaaaaaaa...sila nganga mulut, saya tolong suapkan.

NJ said...

salam zila..
ni dah mari rasa R ke...buat ketayap dah ni..wak mai sikit...hehehe...sedap tu..nak kena buat ni..

jus call me ida.. said...

kak zila.. dianya inti kelapa parut dgn gula merah jer kan??

TintaCyber/DapurkuBerasap said...

Kuih ketayap tu kegemaran suami saya kak...tak pernah lagi buat ...bab kuih-muih nie..lembab sikit,..:)

hazila said...

Kak NJ,
Masih malas lagi tapi tekak terasa nak makan jadi kenalah buat juga.

hazila said...

Ida,
Intinya cuma kelapa parut, gula merah, sedikit gula pasir jika suka, daun pandan dan sedikit air. Masak hingga pekat.

hazila said...

Tintacyber,
Kalau ikutkan, malas juga. Tapi kalau nak makan ikut selera tekak sendiri kenalah buat juga.

blogresipi said...

time kasihh la kak... buat syusyah2 jer.heheheh