Friday, November 13, 2009

Ya Allah.... Lemah lutut saya

Tak tau macam mana nak cakap. Pagi tadi saya keluar rumah, terserempak dengan kemalangan yang baru je berlaku. Tempatnya pun tak jauh dari rumah saya, lebih kurang dalam 200 m. Yang hairannya, jalan tak sibuk sebab ianya hanya digunakan penghuni taman perumahan kami je.

Perumahan kami memang ada Guard yang mengawal 24 jam dan Guard House di jalan masuk ke perumahan. So sebaik je melepasi Guard House, saya nampak beberapa orang berlari ke tepi jalan. So saya pun memandu perlahan dan bila sampai di tempat kejadian, saya nampak seorang lelaki di atas jalan tak bergerak langsung. Kemudian ada seorang lagi lelaki yang sebahagian badannya di atas tar dan sebahagian lagi di atas bahu jalan. Dan dia sedang seolah olah "mengelupur" dan darah banyak keluar mungkin dari mulutnya.

Ya Allah, saya dah tak tau nak buat apa. Motor memang dah remuk teruk, cuma saya tak pasti dengan apa mereka berlanggar kerana ada 2 4 wheel drive di situ. Lemah lutut saya nak memandu, masih terbayang bayang di kepala saya lelaki tu "menggelupur". Dalam hati bersoa semoga mereka masih boleh diselamatkan dan perjalanan saya ke tempat kerja pun selamat juga.

Saya memang agak trauma dengan accident, adik premepuan saya meninggal kerana accident. Adik lelaki saya kakinya dimasukkan besi kerana accident. Dan yang terbaru, 5 bulan lepas, my MIL pun meninggal kerana accident. Tapi yelah, semuanya sudah ditentukan. Tapi kalau boleh berhati hatilah semasa memandu, jangan mengikut perasaan.

12 comments :

E-na said...

Salam...E-na pun lemah lutut jugak baca cerita accident ni...eeeiii seram sejuk dan dpt bayangkan keadaannya...nway nak panggil aper yer? shah alam tinggal kat seksyen brp?

Watierman said...

Moga Zila makin tenang....hopefully mangsa cepat mendapat rawatan....Accident happens all the time.....!!Akak pun jenis yg lemah semangat gak ni!!

Love2cook Malaysia said...

Uh, Kak Hazila...Love pun trauma if see accidents! Coz Love pun met with an accident 9 yrs ago while walking back home from work! The person who hit me n my 2 galfrens was drunk! Haiyoooo! I was hospitalised for 3 weeks, then duk kat umah on wheelchair for another 4 mths! :(

Karang I see any accident or orang terhentak kepala pun can give me headache tau! Dunno when I will be free from this trauma!

Wanna walk on the road pun makes me worried sometimes!

Fiza Nordin said...

moga merek2 tu selamat dan dah diberikan rawatan...moga akak pun dah ok...

Cendana Kasih said...

mmg ngeri kalo tgk accident depan mata..kalo kita sndiri yg alami, entah macam mana laaa...

CatlinaFly said...

dgr cite pon sy dah seriau..teringat pengalaman first time tgk org accident, masa form two..smpi skrg sy ingat sbb ternampak mangsa nya putus pergelangan kaki..wuuu!takot!tak tahulah ape jadi pada mangsa tu...boleh sambung balik ke tak ek...tulah lagi satu kite dah hati2 kat jalan raya..org lain yg tak hati bwk sebarangan je nak2 lori ,bas n treler..tak pedulik org lain dah!

HaSue said...

sue bace citer akak bukan takat lemah lutut..tp lemah segala sebab siap imagine keadaan tuh..huhu..tengok darah tuh part paling x besh

Nukilan ida said...

huh! scenery yg sangat tak disukakan... mmg terbayang2 tok beberapa hari biler dah terlihat..

ps: nak pas-pas bleh gak... akak pun pas-pas la skit kat sini..hehe
boleh jerr kalau nak round2 taman sesama..biler akak free??

Ernie said...

saya pulak yang takut...
saya sendiri pun tak boleh tengok benda2 macam ni...
ngeri ade takut ade kesian ade... bercampur aduk semuanya.

hazila said...

Pada semua,
Thanks for the comments. Sesekali terbayang juga, rasa ternampak je lelaki tu sedang mengerang kesakitan. Tapi alhamdulillah, hari ni agak sibuk jadi takdelah asyik teringat je.

NJ said...

salam zila
akak kalau kena mcm tu..drive depan skit..akak stop kejap istifar byak2..tarik nafas..baru ley jalan..kalo x mmg rasa nerves giler..dgn berdebar2 lagi.. ish.. mintak jauh la kan nampak mcm tu..
harap zila ok la yer..

Anonymous said...

Salam Kak Hazila.
Takutnye dengar pengalaman akak tue... semoga kita semua dijauhkan malapetaka sebegitu... apepun, kena selalu beringat ketika memandu kan...